Firma Thales otwiera w holenderskim Hengelo centrum testowe, w którym będzie integrować i sprawdzać systemy do planowanych fregat typu F126 dla Marynarki Wojennej Niemiec (Deutsche Marine). Otwarcie obiektu oznacza kolejny etap w budowie tych okrętów, jak i istotne wsparcie dla zatrudnienia i innowacji technologicznych w Holandii, co odbywa się we współpracy z Damen Naval.
Damen Naval wybrał Kongsberg Maritime Sweden na dostawcę śrub napędowych o regulowanym skoku i wałów okrętowych dla czterech fregat zwalczania okrętów podwodnych (ASW, Anti-Submarine Warfare) dla Holandii i Belgii.
Technologicznie zaawansowany, zrównoważony, autonomiczny i elastyczny operacyjnie. Kwalifikacje te będą miały zastosowanie do nowych statków bezzałogowych do operacji morskich w ciągu około 4 lat. Ministerstwo Obrony i kadra Biuro Projektowe Marynarki Wojennej współpracują ze sobą w celu opracowania nowej koncepcji użycia bezzałogowego statku nawodnego (USV). To nie jedyne przedsięwzięcie morskie Holandii w ostatnim czasie. Na zbrojenia w tym segmencie władze wydadzą miliardy euro.
Damen Naval będzie współpracować z Hatenboer-Water w zakresie systemów wody słodkiej na pokładzie czterech fregat zwalczania okrętów podwodnych (Anti-Submarine Warfare, ASW), które Damen Naval buduje dla Holandii i Belgii. Dzięki temu kontraktowi Damen Naval po raz kolejny znalazł holenderskiego dostawcę dla wyjątkowego projektu, określanego niekiedy "niderlandzkim Miecznikiem".
Damen Naval zlecił firmie RENK dostawę przekładni dla nowych fregat do zwalczania okrętów podwodnych (ASW, Anti-Submarine Warfare). Holenderska stocznia buduje cztery nowe fregaty, po dwie dla Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii (Koninklijke Marine) i Marynarki Wojennej Belgii (Marinecomponent). Kontrakt obejmuje łącznie osiem systemów wchodzących w skład układu napędowego CODLAD (Combined Diesel-eLectric And Diesel).
Holenderski koncern poinformował o o współpracy z niemiecką firmą Optonaval przy projekcie budowy fregat określanych jako F126. W ramach budujemy cztery nowe fregaty dla niemieckiej marynarki wojennej. Optonaval z Hamburga w Niemczech zaprojektuje, wyprodukuje i będzie nadzorował system wspomagania lądowania i widoczności dla śmigłowca (Helicopter Visual Landing Aid System, HVLAS), który ułatwi bezpieczne operacje śmigłowców zarówno w dzień, jak i w nocy.
Ministerstwo Obrony Holandii postawiło przed sobą ambitny cel, by w ciągu najbliższych 15 lat zastąpić niemal wszystkie duże okręty nawodne nowoczesnymi jednostkami. Kluczowym aspektem programu będzie dostarczenie nowoczesnych fregat i okrętów podwodnych. W to przedsięwzięcie jest ściśle zaangażowany holenderski przemysł morski, a projekt jest wart miliardy euro, będąc największym przedsięwzięciem morskim kraju.
Damen Naval zlecił firmie MAN Energy Solutions dostawę silników wysokoprężnych i zespołów prądotwórczych dla nowych fregat zwalczania okrętów podwodnych (ASW). Zamówienie obejmuje osiem silników okrętowych MAN 20V28/33D STC i szesnaście zespołów prądotwórczych o zmiennej prędkości 16V175D-MEV Naval z obudową dźwiękoszczelną i urządzeniami pomocniczymi. Umowa obejmuje również zintegrowane wsparcie logistyczne dla czterech nowych fregat projektowanych i budowanych dla Holandii i Belgii.
W stoczni Peene w niemieckim Wolgast odbyła się ceremonia cięcia blach pod budowę pierwszej z czterech zaplanowanych, wielozadaniowych fregat dla niemieckich sił morskich. Mają one wzmonić potencjał Niemiec na morzu oraz stanowić kluczową rolę dla rozwoju przemysłu stoczniowego. Głównym wykonawcą przedsięwzięcia jest Damen Naval, a partnerem projektu NVL Group.
Holenderski koncern Damen zlecił kolejnej, rodzimej firmie dostarczenie i integrację systemów na powstające fregaty zwalczania okrętów podwodnych (ZOP). Obie firmy podpisały umowę na projektowanie, inżynierię, instalację i integrację wszystkich systemów elektrycznych, w tym instalacji dystrybucji energii i oświetlenia jednostek, które wzmocnią morski potencjał Belgii i Holandii.
Wiatr wieje od Wschodu. Chiny liderem produkcji turbin wiatrowych
Rozpoczęto postępowania w sprawie linii kablowych dla MFW Bałtyk III
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?
Trzy szczecińskie firmy zjednoczyły siły. Chcą budować dostępne cenowo ekologiczne łodzie motorowe dla Europy
Vestas dokona chrztu nowego kontenerowca napędzanego metanolem we flocie Maersk